Αναζητώντας τον χαμένο χρόνο των εκπαιδευτικών
Που χάνονται πάνω από ένα εκατομμύριιο ώρες διδασκαλίας κάθε εβδομάδα;
Που χάνονται πάνω από ένα εκατομμύριιο ώρες διδασκαλίας κάθε εβδομάδα;
Aπό τα ελληνικά ΑΕΙ δεν λείπουν τα λεφτά. Αλλα λείπουν· η οργάνωση, το μεράκι και η δουλειά ενός μεγάλου μέρους των διδασκόντων.
Τα δικά μας ΑΕΙ είναι άγνωστο πόσους «ολοκληρωμένους ανθρώπους» βγάζουν, αλλά είναι γνωστό και πόσους ανέργους παράγουν.
Εντυπώσεις από τον περίγυρο της 75ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης...
Οποιοσδήποτε κεντρικός σχεδιασμός δεν πρόκειται να λύσει ποτέ τα προβλήματα της Παιδείας.
Κάθε χρόνο έχουμε ένα 1989 για την παιδεία κι εμείς επιμένουμε ότι το σοβιετικό σύστημα απλώς πρέπει να αλλάξει παραμέτρους.
Στην παιδεία ένα μόνο δεν δοκιμάσαμε. Την αποκέντρωση αρμοδιοτήτων. Ηρθε ο καιρός της.
Η Ελλάδα έχει την καλύτερη αναλογία δασκάλων προς μαθητές στον δυτικό κόσμο. Τι, στην ευχή, έχουν τα δικά μας σχολεία και μονίμως εμφανίζονται κενά;
Ο ξυλοδαρμός ενός καθηγητή της Λαχώρης από ισλαμιστές αναδεικνύει παραλληλίες με τα ελληνικά πανεπιστήμια.
Φτάσαμε στον έσχατο παραλογισμό: προκειμένου να μην έρθει ένας καθηγητής σε ένα ελληνικό πανεπιστήμιο, η πολιτεία θα πάψει να αναγνωρίζει το 27ο καλύτερο πανεπιστήμιο των ΗΠΑ!
O νόμος περί ασύλου χρησιμοποιείται για να εμποδιστεί βιαίως όχι μόνο η διακίνηση των ιδεών, αλλά ακόμη και η διενέργεια μαθημάτων.
Το άσυλο είναι ένα έθιμο το οποίο δεν εξυπηρετεί τον λόγο για τον οποίο υπάρχει· αντιθέτως απαγορεύει τη διακίνηση των ιδεών στα πανεπιστήμια.
Ηρθε η ώρα να δούμε πιο ψύχραιμα ολόκληρο το ζήτημα πανεπιστημίων. Να καταλάβουμε ότι η ανώτατη εκπαίδευση είναι κάτι σημαντικό, αλλά δεν αποτελεί το άπαν, ούτε είναι η ιερή αγελάδα της κοινωνίας.
Κανείς δεν θέλει να συκοφαντήσει τα Πανεπιστήμια. Όλοι ασχολούνται με το άσυλο διότι βλέπουν το μεγάλο πρόβλημα.
Αν γίνεται λαθρεμπόριο στην πανεπιστημιούπολη του Ζωγράφου αφορά όλους μας. Και φυσικά πρέπει να αφορά την αστυνομία.
Το αυτονόητο, ότι δηλαδή ο νόμος πρέπει να εφαρμόζεται σε κάθε κομμάτι της ελληνικής επικράτειας, δηλαδή και στα ΑΕΙ, εξέπληξε.
Σε μια Δημοκρατία καμιά αρχή θα περιορίσει την ελεύθερη διακίνηση ιδεών. Σε μια δικτατορία, κανένα άσυλο δεν θα τους εμποδίσει.
Το κατάντημα των ΑΕΙ οφείλεται αφενός στην χαμηλή τους χρηματοδότηση και αφετέρου στην αδιαφορία αυτών που σήμερα διαδηλώνουν.
Εντός των ελληνικών ΑΕΙ οποιοσδήποτε μπορεί να καταστρέφει, να βιαιοπραγεί, να εφορμά με μολότοφ και να έχει το κεφάλι του ήσυχο.
Πότε είναι η κατάλληλη ημερομηνία για να συζητηθεί η αναθεώρηση του άρθρου 16 για τα μη κρατικά πανεπιστήμια;
Δύο πράγματα φοβούνται κάποιοι για τα ιδιωτικά ΑΕΙ. Πρώτον ότι μπορεί να μην είναι καλά και δεύτερον ότι μπορεί και να είναι...