Αγορά

Η «μαύρη κερδοσκοπία»

on . Posted in Αγορά

Oι τιμές του πετρελαίου δεν διαμορφώνονται μακροχρόνια από την «κερδοσκοπία», αλλά από την πραγματική ζήτηση.

Η αγορά και οι «επιτήδειοι»

on . Posted in Αγορά

Υπάρχει διάχυτη η αντίληψη στη λαϊκή κουλτούρα (καθρέφτης της οποίας είναι η τηλεόραση) ότι η αγορά είναι από την φύση της κάτι κακό.

Η ετικέτα και η ουσία...

on . Posted in Αγορά

Φιλελεύθερη Δημοκρατία δεν σημαίνει απουσία κράτους ελεγκτή. Σημαίνει απουσία κράτους, που το παίζει επιχειρηματίας.

Κοίτα ποιος μιλάει για την «Ολυμπιακή»...

on . Posted in Αγορά

Οι πομπώδεις χαρακτηρισμοί περί «δημόσιου χαρακτήρα των αερομεταφορών» είναι ένα καλό κόλπο για να πληρώνει ο μπαρμπα-Μήτσος από τα Γρεβενά και να πετάει δωρεάν ή κάτω του κόστους μια ολόκληρη πολιτικό-συνδικαλιστικο-οικονομική νομενκλατούρα.

Αν η «Helios» ήταν κρατική...

on . Posted in Αγορά

Πάμε στοίχημα ότι ακόμη κι αν η «Helios» ήταν κρατική εταιρεία, πάλι το νεοφιλελευθερισμό θα έβριζε η Αριστερά και η πρόοδος;

Ανάλυση χαμηλού κόστους...

on . Posted in Αγορά

Οι ιδιωτικές εταιρείες που εμφανίζουν υψηλούς δείκτες ατυχημάτων (και δεν είναι καν «χαμηλού κόστους») είναι σε τριτοκοσμικές χώρες που έχουν διεφθαρμένα καθεστώτα. Αλλά σε αυτές τις χώρες και οι κρατικές εταιρείες εμφανίζουν πολλά δυστυχήματα...

Της Αριστεράς και της προχειρότητας...

on . Posted in Αγορά

Όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι με την απελευθέρωση των αεροπορικών συγκοινωνιών παγκοσμίως οι πτήσεις, εκτός από φθηνότερες, έγιναν και ασφαλέστερες. Η Αριστερά, όμως, αντί να πάρει τα δεδομένα και να διατυπώσει θέση επί της πραγματικότητας, θέλει να φέρει την πραγματικότητα στα μέτρα των συνθημάτων που κάποτε είχε.


Στη χώρα της θεωρίας

on . Posted in Αγορά

Θεωρητικά με το ωράριο οι μικροί έμποροι προστατεύονται από τους μεγάλους. Στην πράξη οι μεγάλοι γίνονται μεγαλύτεροι και οι μικροί κλείνουν. Όταν ο ανταγωνισμός γίνεται μόνο στο επίπεδο των τιμών, τα πολυκαταστήματα έχουν κερδίσει από την αφετηρία.



Η γκρίνια για το ωράριο...

on . Posted in Αγορά

Τα υπερκαταστήματα έχουν τόσο μεγάλο λειτουργικό κόστος που δεν συμφέρει στους επιχειρηματίες να τα κρατούν ανοιχτά τις ώρες χαμηλής κίνησης. Το απελευθερωμένο ωράριο βοηθά τους μικρούς επιχειρηματίες, τουλάχιστον εκείνους που έχουν ευελιξία και είναι αποφασισμένοι να δουλέψουν.

Κέρδη και αισχροκέρδεια...

on . Posted in Αγορά

Δουλειά της πολιτικής (και συνεπώς των πολιτικών) δεν είναι να ασχολούνται με το ποσοστό κέρδους των επιχειρήσεων. Αυτό θα το ρυθμίσουν από μόνοι τους οι καταναλωτές.

Τα αυτονόητα στην πυρά

on . Posted in Αγορά

Στην Ελλάδα τα αυτονόητα είναι μονίμως υπό διωγμόν. Από την εποχή του νεομακεδονικού όταν η πρόταση της σύνθετης ονομασίας ήταν περίπου εσχάτη προδοσία, μέχρι τώρα που ο κ. Δούκας αναγκάστηκε να αναδιπλωθεί ψιθυρίζοντας «κι όμως, ο νόμος της προσφοράς και της ζήτησης ισχύει», ο λαϊκισμός μας απαγορεύει να δούμε κατάματα την υπάρχουσα κατάσταση.

Οι ΔΕΚΟ ως επιχειρήσεις...

on . Posted in Αγορά

Η λογική της επιδότησης των πάντων από τον δημόσιο κορβανά εξυπηρετεί κατ' αρχήν τα τρωκτικά του Δημοσίου. Όσα περισσότερα χρήματα διανέμονται κατ' αυτόν τον τρόπο, τόσες περισσότερες ευκαιρίες διαφθοράς υπάρχουν και τόσο λιγότερες γίνονται οι πιθανότητες ελέγχου.

Επιστροφή στο λαϊκισμό

on . Posted in Αγορά

Η επιχειρηματολογία των κ.κ. Παπουτσή και Καστανίδη για τα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων φέρνουν στην επιφάνεια το παλιό πρόσωπο του ΠΑΣΟΚ. Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, απόντος του αρχηγού του, αρχίζει να διολισθαίνει στον παλιό, κακό του λαϊκισμό.

Το κράτος και οι έλεγχοι...

on . Posted in Αγορά

Σκεφθείτε μόνο να μπορούσαν να διασταυρωθούν όλες οι πληροφορίες που είμαστε αναγκασμένοι να δίνουμε στην ελληνική γραφειοκρατία. Ο «Μεγάλος Αδελφός» του Όργουελ θα ωχριούσε μπροστά στις δυνατότητες της...