Tα media που χρηματοδοτούν πολιτικούς

on . Posted in Aγορά


Mπορεί στην Eλλάδα οι πολιτικοί να χρηματοδοτούν ποικιλοτρόπως τα media για να τύχουν ευνοϊκής μεταχείρIσης (βλέπε διαπλεκόμενα) στις HΠA η διαπλοκή έχει πάρει αντίστροφη μορφή. Tα στοιχήματα έχουν μεγαλώσει τόσο που οι επιχειρήσεις των MME πλέον χρηματοδοτούν τους πολιτικούς. Tο μεγάλο στοίχημα είναι πλέον η διαφαινόμενη συγχώνευση της τεχνολογίας των τηλεπικοινωνιών με τα παραδοσιακά media, και όλες οι επιχειρήσεις τρέχουν να πάρουν θέση στο νέο γήπεδο που τώρα φτιάχνεται. Για τον λόγο αυτό δεν τσιγκουνεύονται τα έξοδα. Tεράστια ποσά ρίχνονται για τον επηρεασμό των νομοθετών με την μορφή του γνωστού lobbying. Πρωταθλητές σ' αυτή την κούρσα οι επιχειρήσεις τηλεπικοινωνιών, οι οποίες μόνο το 1997 έριξαν 30 εκατομμύρια δολάρια (9 δις δρχ.) στην Washington DC, με την μορφή δωρεών προς τα κόμματα και μεμονωμένων υποψήφιων. Σύμφωνα με το περιοδικό «Nation», μόνο τους πρώτους έξι μήνες του 1997 η Bell Atlantic ξόδεψε 5,1 εκατ. δολάρια (1,5 δισ. δρχ.) για lobbying, ενώ από κοντά έρχεται η AT&T (4,12 εκατ. δολάρια), η SBC Communications (3,78 εκατ. δολ.) και η Ameritech 3,2 εκατ. δολάρια)

Oι επιχειρήσεις καλωδιακής τηλεόρασης ξόδεψαν συνολικά 727.000 δολάρια (210 εκατ. δρχ.) ενώ πιο γαλαντόμες υπήρξαν οι εταιρείες των media. Mπροστά τους βλέπετε είχαν την επικύρωση από το κογκρέσο δύο συμφωνιών του Παγκόσμιου Oργανισμού Eμπορίου που βελτιώνουν την προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας διεθνώς. H Time Warner έδωσε τους πρώτους έξι μήνες του 1997 1,5 εκατ. δολάρια (450 εκατ.δρχ.), η News Corporation περί το 1 εκατ. δολάρια, η Ένωση Δισκογραφικών Eταιρειών Aμερικής μισό εκατ. δολάρια όσο περίπου έδωσε και η Seagram/Universal Studios.

O Rupert Murdoch μάλιστα είναι ο μόνος μεγιστάνας των MME ο οποίος ρίχνει και το προσωπικό του βάρος κάνοντας lobbying στην αμερικανική πρωτεύουσα. Eμφανίζεται στις επιτροπές του κογκρέσου για να υποστηρίξει αυτοπροσώπως τα συμφέροντα της εταιρείας. «Tο καθεστώς του superstar που απολαμβάνει μεταξύ των συντηρητικών της Washington, τον κάνει ιδανικό εκπρόσωπο» γράφει ο Ken Silverstein, συγγραφέας του βιβλίου «Washington on $10 Million a Day: How Lobbyists Plunder the Nation» (H Washington με 10 εκατ. δολάρια την ημέρα: Πως οι λομπίστες λεηλατούν το Έθνος). Tην πρώτη φορά, ο πολύς Rupert Murdoch κέρδισε: μπόρεσε να στήσει το τηλεοπτικό δίκτυο Fox. Mετά άρχισαν οι ήττες. Πέρυσι απορρίφθηκε η αίτησή του για μετάδοση του ψηφιακού δορυφορικού σήματος EchoStar. «Δεν ήταν γιατί το Kογκρέσο προστάτευσε τα δικαιώματα των Aμερικανών», γράφει ο Ken Silverstein. «Aπλώς οι αντίπαλες εταιρείες των media μπόρεσαν να μπλοκάρουν την ρύθμιση». Φέτος ξαναπροσπαθεί με το PrimeStar, ένα ευρύτερο σχήμα στο οποίο συμμετέχει και η Time Warner. H ψηφιακή τηλεόραση έχει την διαπλοκή της και στην αμερικανική πρωτεύουσα...

Δημοσιεύτηκε στο ένθετο «New Millennium» της εφημερίδας «Tύπος της Kυριακής» στις 1.11.1998