Η επικοινωνία των Ολυμπιακών Αγώνων

on . Posted in Βιβλία


708Είναι η εποχή που ζούμε την ευφορία των Ολυμπιακών Αγώνων. Η γκρίνια των περασμένων ετών έγινε γλυκιά προσμονή και η προσμονή χαμόγελο και ενθουσιασμός. Όλα φαντάζουν όμορφα και μεγαλειώδη. Οι περισσότεροι πλέον ψιθυρίζουν πως αξίζαμε ένα τέτοιο δώρο στον εαυτό μας. Είναι οι ίδιοι που μερικά χρόνια πριν γκρίνιαζαν. Η σχέση της κοινής γνώμης με τους αγώνες περνά από πολλά στάδια. Και είναι λίγο πολύ κοινά σε όλους τους λαούς που ανέλαβαν τέτοιου είδους διοργανώσεις. Τα στάδια αυτά αναλύουν σε ένα εξαιρετικό άρθρο οι καθηγητές Μικέλ Ντε Μοράγας Σπα (του Αυτόνομου Πανεπιστήμιου της Βαρκελώνης) και ο Κρις Κένετ διευθυντής έρευνας και εκπαίδευσης του «Κέντρου Ολυμπιακών Μελετών». Σύμφωνα με το άρθρο τους «Ολυμπιακές Πόλεις και Επικοινωνία» που δημοσιεύεται στη θαυμάσια νεοκδοθείσα επιθεώρηση «Ζητήματα Επικοινωνίας». Γράφουν οι δύο ερευνητές:

«Η γενικευμένη ευφορία που δημιουργείται κατά την επιλογή μιας πόλης για την διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων αναπαράγεται κι ενισχύεται από τα εθνικά ΜΜΕ, αποτελεί την απαρχή μιας μακράς περιόδου στην οποία η κοινή γνώμη διέρχεται από διάφορες φάσεις:

* Προσδοκίες (6 έως 4 χρόνια πριν).
* Καχυποψία και γενικά κριτική στάση από τον τοπικό Τύπο (4 έως δύο χρόνια πριν).
* Συναίνεση (1 χρόνο πριν)
* Ευφορία, τοπική αλληλεγγύη και περιορισμένη κριτική από τα ΜΜΕ (έτος των Ολυμπιακών Αγώνων).
* Λήθη (τα πρώτα χρόνια μετά τους αγώνες)
* Ανάκτηση της μνήμης: εμβληματικές επέτειοι (1η, 10η, 25η, 50η,...)»


Σας θυμίζουν τίποτε τα παραπάνω. Κάπως έτσι δεν κυμάνθηκαν και οι δικές μας διαθέσεις;

Εκτός από την επικοινωνιακή πολιτική που ακολουθούν οι διοργανώτριες πόλεις υπάρχουν κι άλλα πολύ ενδιαφέροντα θέματα που εξετάζονται στο τεύχος. Μεταξύ αυτών είναι:

* Οι σημαντικές στιγμές της σύγχρονης ιστορίας των Ολυμπιακών Αγώνων.
* Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της εκστρατείας προβολής των Αγώνων της Αθήνας το 2004.
* Η διεθνής εικόνα της χώρας.
* Ο Τύπος στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1896.
* Οι τάσεις της ελληνικής κοινής γνώμης για τους Αγώνες.
* Οι αντιλήψεις των Αμερικανών για τους Ολυμπιακούς Αγώνες και την Ελλάδα.
* Ο ενημερωτικός ρόλος του διαδικτύου.


Η εξαμηνιαία επιστημονική επιθεώρηση «Ζητήματα επικοινωνίας» εκδόθηκε από το «Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Εφηρμοσμένης Επικοινωνίας» του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Σύμφωνα με τους συντελεστές της έκδοσης «η συγκεκριμένη πρωτοβουλία πιστεύουμε ότι θα καλύψει ένα σημαντικό επιστημονικό κενό, σε μια εποχή όπου σχεδόν οι πάντες αναφέρονται και αναλύουν τα φαινόμενα της Επικοινωνίας και των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, συχνά χωρίς το κατάλληλο επιστημονικό υπόβαθρο. Το Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ και το Ε.Π.Ι. Εφηρμοσμένης Επικοινωνίας εκδίδουν τα Ζητήματα Επικοινωνίας δημιουργώντας ένα βήμα για την έκφραση έγκυρου επιστημονικού προβληματισμού και δημόσιου διαλόγου, που απευθύνεται στην ακαδημαϊκή κοινότητα, στους δημοσιογράφους, τους πολιτικούς και τους νέους ερευνητές.»

Την διεύθυνση του περιοδικού έχει ο αναπληρωτής καθηγητής κ. Στέλιος Παπαθανασόπουλος και διανέμεται από τις «Εκδόσεις Καστανιώτη».

Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Απογευματινή» στις 15.8.2004