ΟΑΣΑ, όπως λέμε ΙΚΑ

on . Posted in Iδιωτική ζωή

Γνωρίζει κανείς αν ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) θα δίνει και σύνταξη στους επιβάτες του; Αν όχι, γιατί τους ζητάει τον Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ); Δεν ζητάει μόνο αυτό. Για να βγάλει κάποιος ηλεκτρονικό εισιτήριο, οι φωστήρες της διοίκησης αποφάσισαν να ζητούν από τους πελάτες τους να καταθέτουν τα ακόλουθα: αριθμό δελτίου ταυτότητας ή/και ΑΜΚΑ, ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, μητρώνυμο, ημερομηνία γέννησης, φωτογραφία σε ηλεκτρονική μορφή, αριθμό τηλεφώνου, αριθμό κινητού τηλεφώνου, αριθμό fax, ταχυδρομική διεύθυνση, ηλεκτρονική διεύθυνση. Τι χρειάζεται ο ΟΑΣΑ ακόμη και το κινητό τηλέφωνο των επιβατών του; Θα τους τηλεφωνεί όταν αλλάζει η τιμή στις κάρτες απεριορίστων διαδρομών;

Ευτυχώς στην υπόθεση παρενέβη η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, η οποία σε γνωμοδότησή της υπογραμμίζει το αυτονόητο: Είναι υπερβολικά μεγάλος ο αριθμός των προσωπικών δεδομένων που συλλέγονται και καταχωρίζονται για την κάρτα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και ο ΟΑΣΑ δεν έχει εξετάσει «εναλλακτικές τεχνικές λύσεις, που αφενός μεν θα επιτύγχαναν εξίσου τους επιδιωκόμενους σκοπούς, αφετέρου δε, θα εξασφάλιζαν την προστασία της ιδιωτικότητας των χρηστών». Οι φωστήρες του οργανισμού απάντησαν με δελτίο Τύπου στο οποίο –εκτός από τα συνήθη μπλα, μπλα, «ο οργανισμός τηρεί αυστηρά τον νόμο περί προσωπικών δεδομένων»– αναφέρουν πως τα προσωπικά δεδομένα των επιβατών θα χρησιμοποιούνται μόνο για ανώνυμη στατιστική επεξεργασία. Δηλαδή με τον αριθμό κινητού τηλεφώνου τι θα επεξεργάζονται; Πόσοι επιβάτες είναι στην Cosmote και πόσοι στη Vodafone;

Δυστυχώς, ο μεγαλύτερος (κρατικός) συγκοινωνιακός οργανισμός της χώρας μπαίνει στην ηλεκτρονική εποχή με εκείνη την προχειρότητα που χαρακτηρίζει όλους τους νεωτερισμούς που είναι αναγκασμένη να εφαρμόσει η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ. Κανείς δεν σκέφτηκε, κανείς δεν μελέτησε τι στοιχεία χρειάζεται ο οργανισμός για την έκδοση των ηλεκτρονικών καρτών απεριορίστων διαδρομών. Μετέφεραν το μοντέλο του Δημοσίου στην ηλεκτρονική εποχή των συγκοινωνιών.

Το παραπάνω είναι πολύ λογικό, διότι αυτοί τους οποίους η κυβέρνηση τοποθέτησε στο τιμόνι του οργανισμού ένα μοντέλο ξέρουν, ένα μοντέλο εφαρμόζουν. Το Δ.Σ. της εταιρείας που κάνει τζίρο πάνω από 200 εκατ. ευρώ, διορίστηκε με κομματικά κριτήρια. Οι άνθρωποι δεν έχουν εμπειρία από σύγχρονη λειτουργία επιχειρήσεων. Ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ ήταν υποψήφιος δήμαρχος Γλυφάδας με τον ΣΥΡΙΖΑ. Για τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου μιας εταιρείας που έχει καθαρή θέση άνω του ενός δισ. ευρώ τοποθετήθηκε ένας πρώην γραμματέας του δημοτικού συμβουλίου Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης. Πρόεδρος στις ΟΣΥ τοποθετήθηκε μία συνδικαλίστρια με διευθύνοντα σύμβουλο ένα πρώην αντιδήμαρχο Αθήνας. Στις ΣΤΑΣΥ πρόεδρος τοποθετήθηκε ένας υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος με τον Γαβριήλ Σακελλαρίδη. Τι περισσότερο πρέπει να περιμένουμε δηλαδή πέρα από ζημίες; Να σημειώσουμε ότι «ο κύκλος εργασιών του ομίλου διαμορφώθηκε στη χρήση 2015 στα 201,5 εκατ. ευρώ, έναντι 247,6 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης 2014 και οι ζημίες προ φόρων ανήλθαν στα 105,7 εκατ. ευρώ έναντι 83,2 εκατ. ευρώ το 2014. Και αυτές οι ζημίες της Πρώτης Φοράς ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ πληρώνονται στο γκισέ της εφορίας.

Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Καθημερινή» στις 9.2.2017